Monday, November 10, 2014

Tidvis tyst på bloggen

Det har varit, och kommer att fortsätta vara, väldigt ojämna mellanrum mellan inlägg här på bloggen en stund. 
Det beror på att det kommer en liten paleobaby i mars, och bloggen hamnar för tillfället långt ner på min prioriteringslista. Jag prioriterar högt att laga och äta bra mat till mig och Mini just nu, och så prioriterar jag att träna och vila. Inte för att jag är så speciellt trött egentligen, men jag ser ingen anledning att pressa kroppen mer än nödvändigt. Tvärtom så vill jag hjälpa kroppen att ge Mini allt h*n behöver utan att det ska behöva gå på min bekostnad - och då blir sådana saker som bloggen lidande. Men jag lovar att det så småningom kommer en del nya inlägg, och förmodligen då också några inlägg om mat för fertilitet och graviditet. Jag vill inte skrämma bort mina läsare som inte bryr sig ett smack om sådana teman, så jag ska försöka hålla en god balans och märka barn-inläggen väl så att man kan hoppa över dem om man vill.

Annars mår jag oförskämt bra, och har gjort det genom hela graviditeten hittills. Har inga av de vanliga graviditetsbesvären. Givetvis svårt att säga om jag hade mått så bra även om jag åt pasta, bröd och kakor, och svårt att säga om det varar tiden ut - men jag tänker ju mitt och tror att maten spelar väldigt stor roll.

För de som vill läsa mer om paleomat under graviditet och inte orkar vänta på mina inlägg som kommer någon gång i framtiden - så har jag gjort en ny flik med lite bok- och bloggtips som man kan börja se på om man vill, här. Under samma flik kommer jag så småningom också att samla alla baby-relaterade inlägg jag gör så att de blir lätta att hitta.

No comments:

Post a Comment